Ką daryti, kad 98% nevirstų 12%?

98% -> 30% -> 12% 

Tokie yra vaikų kūrybiškumo testo rezultatai, atlikti garsiame 1968m. mokslininko George Land tyrime su 1600 vaikų. Didžiausias išlaikymo procentas buvo ikimokykliniame amžiuje – siekė 98%, o penkiolikos metų vaikai pasiekdavo tik 12% lygį. Mokslininkai priėjo išvados, kad nekūrybiškumas yra išmokstamas! Tradicinėje aplinkoje vaikai yra nuolatos apsupti taisyklių bei testavimų ir taip po truputį pamiršta, kaip „naudoti“ vaizduotę.

Ką daryti, kad tai nenutik?

Kurdami produktus, mes remiamės Reggio Emilia ankstyvojo ugdymo filosofija, kuri vaizduotės lavinimą mato kaip eksperimentų laboratoriją.

Taigi, siekiant sukurti aplinką, kuri lavina vaizduotę, labai svarbu suteikti galimybę vaikams žaisti su atviromis žaidimo priemonėmis. Tai tokios priemonės, kurios neturi vienos konkrečios funkcijos ar žaidimo būdai nėra apibrėžti taisyklėmis. Eksperimentuodami su atviromis priemonėmis, vaikai išmoksta išreikšti bei atpažinti savo emocijas, bendrauti ir bendradarbiauti su aplinkiniais.

 

Šviesos stalas

Viena iš pagrindinių Reggio Emilia žaidimo priemonių yra šviesos stalas. Šviesa prikausto vaikų dėmesį, sužadina smalsumą ir stimuliuoja protinę veiklą. Šviesa padeda vaikui pamatyti tuos pačius objektus naujai.

Ant šviesos staliuko vaikas laisvai reiškia savo pasaulio suvokimą, naudodamas aplinkoje randamas medžiagas, formas ir spalvas. Derinant įvairias žaidimo bei mokymosi technikas ne tik stiprėja vaizduotės “raumenys”, bet ir plečiasi vaiko pasaulio pažinimas.

 

Kitos ugdymo priemonės

Lavinti vaikus nebūtina turėti daugybę skirtingų ugdymo priemonių. Daug ką galima rasti namuose ar lauke. Paprasti medžių lapai ar kaštonai gali būti naudojami kaip edukacinė priemonė pažinti gamtai.

Nudažyti guašu makaronai ar kitos kruopos tampa puikia priemone mokytis skaičiuoti ar atskirti spalvas. Veidrodžiai žaidimų erdvėje padeda vaikams pamatyti savo veiklos rezultatus iš įvairių pusių bei formuoja jų supratimą apie save.

Erdvės lankstumas yra taip pat vienas iš pamatinių Reggio Emilia principų. Tad tiek vaiko kambaryje, tiek klasėje ta pati tvarka neturėtų ilgai užsilikti. Kitaip išdėstyti baldai, neišbandytos priemonės – įkvepia naujoms idėjoms.

Baldai suprojektuoti taip, kad galėtų atlikti keletą funkcijų. Pavyzdžiui, širmelės, kuriomis galima atskirti erdvę, kad vaikai galėtų netrukdomai kurti žaidybines situacijas, gali virsti ramiu skaitymo kampeliu. Tokia aplinka yra draugiškesnė kūrybai bei skatina vaikus lengviau priimti pokyčius.

Reggio Emilia ankstyvojo ugdymo pasaulėžiūra teigia, kad aplinka yra trečiasis pedagogas, darantis didelę įtaką vaiko vystymuisi. Tad kurkime ją tokią, kuri skatintų vaikus naudoti savo vaizduotę.

Kaip Jūs lavinate savo vaiko vaizduotę? Gal turite, kokių minčių ar pastebėjimų? Rašykite man aiste@edu2play.com.

    

This entry was posted in Blog'as and tagged , , , , . Bookmark the permalink.