Ateitis jų rankose

Kol dar neišblėso TEDxVilniusED konferencijos įspūdžiai, tiksliau sakant, kol nauji įvykiai jų neužgožė, skubu pačius ryškiausius iškloti juodu ant balto.

Kam dar neteko girdėti šio pavadinimo, tai TED yra nepelno organizacija, pasišventusi šūkiui „Idėjos, kurias verta skleisti“. Šiai organizacijai davė pradžią 4 dienų trukmės konferencija įvykusi Kalifornijoje prieš 25 metus. TED plečiasi tam, kad palaikytų pasaulį keičiančias idėjas ir iniciatyvas.

Mes džiaugiamės, galėdami būti TED partneriais Vilniuje antrą kartą iš eilės, rengiant konferenciją, skirtą švietimo idėjoms. Čia renkasi tėvai su vaikais, ugdytojai ir švietimo entuziastai.

 

Nors ir keltis ankstyvą šeštadienio rytą buvo sunku, bet diena pranoko visus lūkesčius. Buvo gera dar kartą įsitikinti, kad visi geri dalykai pasaulyje vyksta dėka žmonių, kuriuos į priekį veda idėjos. Įkvepiančios ir nepaleidžiančios idėjos.

Likau sužavėta Mariaus Narvilo pasakojimu apie kelią nuo darbų mokytojo specialybę įgijusio absolvento, kuris pradėjo mokytojauti  tuščioje buvusios darželio skalbyklos patalpoje, iki inovatyviausio technologijų mokytojo vardo 2016 metais. Marius paprastai ir akivaizdžiai parodė, kaip įmanoma be ypatingų finansinių resursų, kurių trūkumu žmonės dažnai aiškina savo neveiklumą, sukurti  ypatingus daiktus, o svarbiausia, sužadinti mokinių motyvaciją ir kūrybiškumą. Kartu su mokiniais, Marius Narvilas kuria baldus, tiltus ir net motociklus iš kartono, rengia robotų varžybas ir turi svajonę, kad kiekviena mokykla pagamintų savo palydovą, kurį oro balionu ar kitu prietaisu paleistų į kosmosą.  Net šiurpuliukai bėgioja per kūną!….

Kita įkvėpimo banga užplūdo, klausantis  Helsinkio švietimo departamento vadovės, edukologijos mokslų daktarės,  labai šiltos ir energingos moters Marjo Kyllonen.  Ji pasakojo apie mažus žingsnelius, kuriuos Suomijos švietimo sistema padarė per 10 metų iki šiandien ir apie Ateities mokyklos koncepcijos kūrimą vienoje Helsinkio mokykloje.

Lietuvoje vis nerandant sutarimo kaip turėtų keisti švietimo sistema, Marjo paskaita buvo tokia aktuali, kad klausytojai jos niekaip nenorėjo paleisti ir užpuolė gausa klausimų. Ji nepasakojo apie jokius radikalius pokyčius, tačiau kalbėjo apie pasitikėjimą mokyklų vadovais, vadovų pasitikėjimą mokytojais ir vaikais, apie vaikų įtraukimą į ateities mokyklos kūrimą, apie mažus ir tikrai daug resursų nereikalaujančius žingsnius aplinkoje.

Esu tikra, kad atsirastų žmonių, kurie skeptiškai pažiūrėtų į šiuos žingsnius ir pasakytų, kad jie nieko nepakeis, nes reikia keisti sistemą iš pagrindų. Ir tuomet… jie greičiausiai nieko nedarytų, nes keisti iš pagrindų juk reikia milžiniško, brangiai kainuojančio pasiruošimo. Aš visgi tikiu, kad jeigu mes savo šalyje pradėtumėm nuo tokių mažų žingsnelių visose ugdymo įstaigose, tai gal galų gale nieko nereikėtų griauti ir pagaliau pajudėtumėm iš vietos.

Marjo Kyllonen pripažino, kad ilgiausias ir sunkiausias, tačiau esminis pokytis buvo mokytojų paruošimas. Užtat dabar mokytojo profesija Suomijoje yra viena iš labiausiai gerbtinų ir prestižinių.  Labai tikiuosi, kad Marjo Kyllonen dar atvyks į Lietuvą pasidalinti įkvepiančia patirtimi.

Na, ir dar vieną džiaugsmingai ryškų įspūdį paliko  vaikų, dalyvavusių kūrybinėse, technologinėse, muzikinėse TEDxVilniusED dirbtuvėse, laimingi veidai. Jie kūrė savo unikalius robotukus, virtualios realybės akinius, muzikos instrumentus, šviečiančias apyrankes, o konferencijos pabaigoje kartu su pozityvios energijos kupinais grupės Subtilu-Z vyrukais sugrojo per kelias valandas surepetuotą kūrinį. Esu tikra, kad dauguma šių vaikų ateityje bus pažangos lyderiai, nes tokios patirtys tiesiog negali nepalikti pėdsakų!

Bravo visai nuostabių TEDxVilniusED organizatorių ir savanorių komandai! Šis renginys visiškai atitiko pasaulinę TED dvasią „Idėjos, kuriomis verta dalintis“ (ang. „ideas worth spreading“).  Įkvėpimas yra užkrečiamas, ir linkiu, kad šis noras kurti geresnį pasaulį būtų nepagydomas!

This entry was posted in Blog'as and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.